reklama

Svet vo vlaku

Vo vlaku človek stretne množstvo zaujímavých ľudí. Niekedy prejde celá cesta medzi spolucestujúcimi bez jediného slova, každý zahĺbený do vlastných myšlienok, každý vo svojom svete. No inokedy, a to je väčšia zábava, sa k vám prihovoria úplne cudzí ľudia a vy sa vďaka tomu podozvedáte veľa zaujímavých vecí. Je lákavé nakúkať do života iných ľudí. Najmä, ak týchto ľudí vidíte zrejme prvý a posledný krát.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Ten, kto cestuje pravidelne do práce či do školy celý svoj život, alebo len niekoľko rokov, musí mať naozaj bohaté zážitky. Ja takto cestujem len pár mesiacov, a za tento krátky čas som natrafila na množstvo zaujímavých ľudí, z ktorých každý mi povedal niečo obohacujúce, alebo ma na chvíľu nechal nakuknúť do svojho malého sveta, a ja som mu na oplátku mohla pootvoriť okno do toho svojho. Je to zvláštne. Vo vlaku sa môže stať, že vám úplne cudzí človek, ktorý sedí oproti vám, povie o svojom živote viac, ako ľudia, ktorých poznáte takmer celý život. Vo vlaku totiž nikto a nič nemá kam ujsť. Ani tajomstvá, či názory. Môžete veriť, že človek, ktorému sa zdôveríte, na vás zabudne, len čo vystúpi na perón, a ak by nezabudol, jeho svet bude bohatší o jedného človeka, o jeden ďalší príbeh.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj ja si takéto príbehy postupne zbieram. Je to veľmi vzácne, keď inému človeku pripadáte na prvý pohľad dosť sympatická na to, aby sa s vami podelil o kúsok svojho života. Je to pocta, a tak sa snažím tieto zážitky ukladať do svojej pamäte, ktorú mi nikto nikdy nevezme a nezresetuje.

Pri jednej z mojich prvých ciest, trvajúcich dlhých 6 hodín cez celú republiku, som natrafila na skupinku ďalších študentov. Dve dievčatá, jeden chlapec. Väčšinou natrafím na nejakých právnikov, ekonómov, alebo technikov, no jeden z týchto spolucestujúcich bol niečím zvláštny. Ešte nikdy v živote som nestretla nikoho, kto by študoval lyžovanie. Veru, lyžovanie. Ani ja som nevedela, že sa to dá študovať, keby som bola vedela, možno si to vyberiem tiežJ. Ale nie, tento chalan bol typický Tatranec zo Starej Ľubovne, ktorý mi porozprával, že aj takýto študijný odbor na Slovensku existuje. Vraj je v ročníku momentálne sám, ale aké to muselo byť šťastie natrafiť práve na tohto jediného študenta lyžovania!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Väčšina ciest je nudná a nekonečne dlhá. Minúty sa zdajú byť dlhšie a dlhšie, čím bližšie sme ku cieľovej stanici. A tak padne celkom vhod, ak si za tú dlhú cestu aspoň máte s kým pokecať. Z môjho pozorovania sú najzhovorčivejší starší páni, dôchodcovia, ktorí zväčša absolvujú cestu na Východ po dlhých rokoch, najčastejšie za účelom návštevy príbuzných. Títo deduškovia mi často porozprávajú svoj príbeh, dajú mi pár cenných rád a ponaučení, ukážu fotky vnúčencov a podobne. Niekomu by sa to mohlo zdať nudné, ale ja si myslím, že to je veľmi milé. Vždy si rada vypočujem, čo si o rôznych záležitostiach myslia rôzne generácie ľudí. A vo vlaku sa ich teda stretne neúrekom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vlaky z Bratislavy do Košíc sú tiež plné turistov, ktorí pricestovali na Slovensko a presúvajú sa ďalej na východ. Pri týchto som najzvedavejšia, pretože ma stále zaujíma, kam sa vybrali a aký je ich cieľ cesty. Včera som cestovala napríklad s jedným Albáncom, ktorý žije a pracuje v Anglicku a prišiel na Slovensko kvôli nejakým zdravotným prehliadkam. No čo môže byť zaujímavejšie? Moja zvedavosť pracovala na plné obrátky, pretože som si nevedela predstaviť, prečo preboha prišiel na zdravotnú prehliadku práve do Košíc. Tak som sa dozvedela, že pracuje ako pilot a chcel by získať slovenskú licenciu, tak musí absolvovať i naše zdravotné vyšetrenia. Ukázal mi fotky svojich detí, s ktorými, spolu s manželkou, žijú v Londýne, a vysvetlil mi, prečo by sa s nimi chcel presťahovať na Slovensko. Takto som sa dozvedela, aká je sociálna situácia v Anglicku, ako tam obraz normálnej kompletnej rodiny pomaly zaniká kvôli zákonom, ktoré poskytujú väčšiu finančnú istotu pre slobodné mamičky ako pre kompletné rodiny a aká závisť voči normálne zarábajúcim a žijúcim ľuďom tam prekvitá. Takéto informácie „z prvej ruky" vám žiadne prieskumy neposkytnú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Okrem turistov, študentov a dôchodcov, najväčšiu časť cestujúcich vo vlakoch smerom na Východ tvoria Slováci, ktorí sa vracajú domov zo zahraničia, kde pracujú. Je medzi nimi mnoho žien, ktoré idú domov z Anglicka, či z Rakúska, i mladých ľudí, ktorí prichádzajú z Írska či z Veľkej Británie. Je to zaujímavá zmes ľudí s nemenej zaujímavými životnými príbehmi.

Nech už cestujete kamkoľvek, keď necháte svoje oči a srdcia otvorené, môžete sa toho, hoci len cestou do práce, naozaj veľa dozvedieť. Keď necháme v našom živote otvorené okná, aby k nám iní mohli nakuknúť, my cez ne taktiež uvidíme celý svet. Hoci len vo vlaku, ktorým cestujeme domov zo školy. A potom, že cestovanie je nudné...:)

Miroslava Germanová

Miroslava Germanová

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem cestovanie,svoju rodinu,svojho priateľa, farby, prírodu, sladkosti, nakupovanie a dobrých a múdrych ľudí. Nemám rada pokrytectvo, ľudskú hlúposť, huby a nesprávne skloňovanie dva/dve :) Zoznam autorových rubrík:  život devätnástky:)škola, mesto, domovláskapeoplemoje srdcovkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu