reklama

Prečo volí prvovolička

Ako dieťa som nikdy nepochybovala, že keď raz konečne budem môcť, určite pôjdem voliť. Dokonca aj keď som ešte sama voliť nemohla, chodila som na voľby s rodičmi, aby som sa aspoň trochu cítila súčasťou toho celého, aj keď prakticky som nič nemohla spraviť. Preto je dnešok pre mňa veľkým dňom. Možno ten môj maličký hlas sám nič nezmôže, ale je to kvapka v mori. A more bez kvapiek by nebolo morom...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Asi to bude mojou výchovou a prostredím, v ktorom žijem, ale myslím si, že voliť je moje právo, výsada a povinnosť. Som rada, že môžem voliť, pretože to reprezentuje moju slobodu a rovnocennosť v našej spoločnosti. Som rada, pretože môj hlas je rovnako dôležitý ako hlas premiéra alebo samotného prezidenta. A to som len obyčajná devätnásťročná študentka. No nepozdvihlo by vám to trochu sebavedomie?:)

Právo voliť je privilégium. Nemá ho každý, a preto nerozumiem, keď si ho niektorí ľudia nevážia. Nie vždy to predsa bolo takto. Najprv mohli voliť iba vyvolení občania v najvyspelejších mestských štátoch v starovekom Grécku. Len muži. Potom trvalo takmer dve tisícročia, kým sa ženy zrovnoprávnili s opačným pohlavím a dostali povolenie voliť. A preto svoje právo stále využijem, aj keby som volila len predsedu družstva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľa ľudí dnes hovorí: „A načo pôjdem voliť? Prezidenta? Čo ten zmôže?" a pod. Lenže ja hovorím, keď už máme priame voľby, kto iný má rozhodnúť, ak nie my? Hoci prezident na Slovensku nemá veľké právomoci, je zástupcom voleným nami, občanmi, tak prečo sa vzdávať tohto práva? Niekto ho predsa zvoliť musí. A myslím, že dnes konečne nemusíme voliť menšie zlo, ale každý si medzi kandidátmi môže vybrať toho, kto mu najviac vyhovuje. Či už to je žena, muž, opozičný či koaličný kandidát/ka. Dokonca sú medzi nimi aj bývalí členovia KSČ, jeden, ktorý pomáhal Mečiarovi, jeden, ktorý proti komunizmu aj mečiarizmu bojoval a sú tam i takí/é, ktorí/é závažnú a zaťažujúcu politickú minulosť nemajú a môžu nás pokojne presviedčať o svojich cieľoch, a my im môžeme, alebo nemusíme, veriť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže paleta na výber je tentoraz celkom pestrá a nám stačí už len si správne vybrať a zakrúžkovať toho najlepšieho/najlepšiu. Ja som si vybrala človeka, ktorý mi je najbližší po ľudskej i politickej stránke a ktorému najviac verím. Dúfam, že sa na mňa usmeje šťastie prvovoličky a vyhrá môj kandidát/ka. A aj keby nie, aspoň som vyjadrila svoj názor, zalepila ho do obálky a vhodila do urny. A tým pádom budem môcť neskôr aspoň nadávať, keď bude zle, že ja som si tú-ktorú osobu nezvolila. J

Miroslava Germanová

Miroslava Germanová

Bloger 
  • Počet článkov:  42
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem cestovanie,svoju rodinu,svojho priateľa, farby, prírodu, sladkosti, nakupovanie a dobrých a múdrych ľudí. Nemám rada pokrytectvo, ľudskú hlúposť, huby a nesprávne skloňovanie dva/dve :) Zoznam autorových rubrík:  život devätnástky:)škola, mesto, domovláskapeoplemoje srdcovkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu